05 April 2012

Yang sudah tu sudahkan sudah


Assalamualaikum :)

Sudah sudah nak ludah apa kejadah dah ne 

Owh yeah, lagu untuk minggu ini. Kalau orang yang rapat dengan aku pasti semua dah faham dan seap ada yang tanya


"Lagu untuk minggu ne ka weyh"

"Perhatian kepada semua untuk minggu ini kita akan dengar lagu ni ok'

"Sampai dah boleh hapai dah aku lagu hang dengaq ne"

"Hang ulang kali yang ke 49 dah ka weyh"

Ok itu adalah ayat ayat standard yang akan terpacul kat mulut mereka. Sebab memang jenis aku, kalau lagu tu baru, best pulak pastu lirik macam bermakna gila, terus akan ulang sampai berkali kali. Tak kisah la orang nak kata apa, janji aku suka. Telinga aku yang nak hadap. Biasanya kalau lagu melayu + Indon 2 kali dengar pun dah boleh hafal. Tapi kalau lagu Inggeris ambik masa 3 4 kali denar jugak la baru boleh ulang. Dan jenisnya Siti Mawadah yang tak payah nak pandang genre lagu dengan siapa yang menyayi sebab tak ada specific singer dan genre lagu yang duduk dekat carta hati pun asalkan lirik dia meaningful. Layan sudah.

Orang kalau tengah frust + happy + sedih + teluka, bila dengar lagu dan dan nak kata lagu tu macam diciptakan untuk kita. Tau dah aih sebab aku pun macam tu. 

HAHAHAHA

Jadi untuk minggu ini, Terima lah lagu dari Nirwana band. Konfius pulak dengan kumpulan nasyid Mirwana.

Bestie saya yang nama diberi Maria Mansor perkenalkan. 

Komen sikit pasal lagu : Owh well, ia diibaratkan liriknya kedebuk kena batang hidung. Auucchhh!!! terus bersin. Jauhkan saya dari Anis dan Farah. Nanti kena paksa makan ubat resdung lagi :(


Mari kita karokk!!!



Inikah caramu membalas cintaku
Kau nodai cinta yang ku beri
Inikah caramu membalas sayangku
Kau lukai sayangku untukmu

Teganya kau menari diatas tangisanku
Kau permainkan ku sesuka hatimu

Sudah cukup cukup sudah
Cukup sampai disini saja
Daripada hati gelisah
Cintaku kau balas dengan dusta

Sudah cukup cukup sudah
Cukup sampai disini saja
Daripada batin terseksa
Lebih baik ku pergi saja

T’lah berulangkali ku coba mengalah
Ternyata sabarku tak berarti untukmu

Teganya kau menari diatas tangisanku
Kau permainkan ku sesuka hatimu

Sudah cukup cukup sudah
Cukup sampai disini saja
Daripada hati gelisah
Cintaku kau balas dengan dusta

Sudah cukup cukup sudah
Cukup sampai disini saja
Daripada batin terseksa
Lebih baik ku pergi saja

Teganya kau menari diatas tangisanku
Kau permainkan ku sesuka hatimu

Sudah cukup cukup sudah
Cukup sampai disini saja
Daripada batin terseksa
Lebih baik ku pergi saja

Sudah cukup cukup sudah
Cukup sampai disini saja
Daripada hati gelisah
Cintaku kau balas dengan dusta

Sudah cukup cukup sudah
Cukup sampai disini saja
Daripada batin terseksa
Lebih baik ku pergi saja


Aku manusia. Yang tahu dan faham erti terasa hati dan tawar hati. 


Kbai 

No comments:

Post a Comment