10 September 2011

Akibat lembab, diri kecewa

Hye, saya kembali lagi.

Memandangkan ketika ini aku rasa ingin menulis dan menulis dan menulis jadi aku perlu memberikan sedikit ruang kepada keinginan yang tak seberapa ini. Takut nanti bila dia merajuk, amek hang sebulan tak update. Tapi tak ka bila dah terlampau rajin construction  ia bakal memudaratkan pemikiran. Eh apa aku merepek ne. 

About a week ago(dengan muka bangga) aku main tekan ja chanel kat astro then tiba ada dengar Hritik Roshan yang pernah crush kat aku dulu tengah menyanyi. Ok lagu + suara dia yang lunak hempedu merdu tu buat aku goyah seketika jadi aku pun follow up tengok cerita tu sampai habis. Tapi masa part lagu tu, cerita tu tinggal beberapa minit ja nak tamatkan perkhidmatan. Biasalah astro kan dah mahal kena la cepat2 habiskan cerita tu. Tolong beri kerjasama, tak da kaitan langsung.

what a wonderful song :)

Kemarin kan Jumaat, lepas ja tolong mak aku seapkan tempahan ayam masak merah + nasi tomato jiran aku, aku pun start la adjust urat urat saraf, masa tu baru teringat astro ada provide satu channel fiesta, ch 100. Baru teringat nak check balik memandangkan Astro dah naik harga jadi macam wajib kot nak kena nikmati kesemua channel yang dah tersedia. Tup2 bila cek info, ada cerita yang aku sempat tengok sikit ja memandangkan astro dah mahal. Punya la excited melayan tetiba Aishah sampai dengan Makchaq kat rumah den.

Aku : Kenapa Aishah?
Aishah : Laa kakak kan ajak mak Ani p tempah baju. 
Aku : Bila kakak ajak?
Aishah : Dok buat nyanyuk apa taktau dia yang ajak dok buat tak tau boleh. Cepat la siap mak Ani tunggu dah tu 
Aku : OK. (Berat mata memandang berat lagi duburku nak bangun tinggalkan Ethan)

Maka dengan senipis kulit bawang, aku pun memang tak sempat nak follow up cerita tu sampai habis. Ok sakit hati. Bajet dalam hati nak ja balik cepat tapi memang mimpi siang hari jala rumah makcik tu jauh menggila. Aku percaya pada diri dan juga kepada perkhidmatan internet yang masih lagi kekalkan nilai bayarannya. 

Memang boleh percaya pun internet ne. Suka betul aku, buffer pun cepat ja. Aku dah setting baik lagi seap lepak depan laptop dengan sepinggan nasi tomato bersama ayam berketul2. Setting dah baik kan. sekarang mari kita PLAY dengan penuh keangkuhan.


Kia nahi subtitle he??

Sepatah haram aku tak faham langsung.  Macam aku nak baling ja nasi tu masuk mulut sendiri, tension kot cerita tu siap buffer dengan bangga lagi tetiba tak da subtitle pulak. Mana aku nak faham pun, kalau cerita omputih tu gagah2 la jugak, ne cerita hidustani he mana nak cekau kelas bahasa tengah tengah malam. Lepas tu bajet nak download la then cari subtitle sendiri. Nak jadi match maker la antara subtitle dengan movie tu tapi disebabkan kecuaian sendiri, apa yang download hilang tanpa belas kasihan. Kecewa lagi.

Tadi masa lunch singgah kedai CD. Kira macam frust tertonggeng, malas nak cari lagi dah kat internet yang tak naik harga lagi tu, aku pun dengan bangganya tanya kak tu 

Aku : Kak cerita bollywood Gurvanish ada tak?
Kak CD : Sat adik. ( sambil tercari2 dengan penuh perhatian ) Tak da la adik.
Aku : Hm. tak pa la kak, TQ.

Then balik ofis, search pulak dekat internet, search tak da pulak. Aku pun hairan seribu tanda tanya kenapa tak da ne padahal baru semlam ja kot tengok. Tak mungkin google nak remove movie tu sebab aku tak boleh tengok. Macam besar sangat la pulak mandat yang google bagi. Lepas tu search search balik. Rupa rupanya tajuk dia bukan GURVANISH tapi




Nampak tak kelembapan otak aku berfikir adalah penyebab yang kukuh untuk aku kecewa sekali lagi.

And here the synopsis of the movie bukan lagi cerita pasal kelembapan otak aku bekerja.

The verdant green landscape, the magnetic blue waters and the warm bright sunshine of beautiful Goa is home to one of the greatest magicians of his time, Ethan Mascarenhas. Presently hosting a Radio Show that spreads magic and hope and laughter through his irrepressible wit and humor to every listener and caller, it is difficult to imagine that this is a man who has been immobilized with a spinal injury for the last fourteen years of his life.

Ethan is aided through every moment of his present life by the epicenter of his world - his Nurse, Sofia D’Souza. Theirs is a love beautiful in its implicit silence, unwavering in its quiet strength and spirited in their constant verbal sparring.On the fourteenth anniversary of his accident, Ethan decides to seek control over his own life. He makes a petition to the Court that shocks the world and leaves Sofia in an impasse that challenges their relationship and their love. Alongside all the tumult that follows, a young man named Omar Siddiqui bursts into Ethan’s world with a single-minded desire to learn magic from the very best.While on one hand Ethan passes on his magical legacy, on the other, he fights tooth-and-nail to demand the most basic right that every human being is entitled to – the right to his own life. The ethics, the morality, the kindness and cruelty of this mission creates a storm in all the lives that it envelops and its resolution forms the startling conclusion of Ethan’s remarkable journey.


Dan dari aku, WHAT A BEAUTIFUL STORY :)

Sekarang proses mendownload pun dah siap, jadi disebabkan ini adalah buah tangan aku yang pertama, maka aku berdebar. Doakan supaya aku tak kecewa lagi.


Lovely Makchaq and Aishah
Assalamualaikum :)

2 comments:

  1. Haha. Sekali salah eja daa. Patut akak kedai CD tu cari tapi tak jumpa-jumpa.

    ReplyDelete
  2. haha. Memang pun. kerut2 dahi akak tu nak scan ape ntah gurvanish tu. :)

    btw, thank 4 reading this entry

    ReplyDelete