16 September 2011

Kisah aku, ayah dan spanar

Hye semua.

Hari ni esok cuti maka makin mebulat aku kat rumah.

Semalam sebelum tidur memang excited sebab esok banyak agenda nak kena buat walaupun JUMAAT.

1. BERDANSA. Hey rakan rakan dance mat dah jadi hak pijak memijak kepada saya and trust me sesiapa yang nak try dance mat tu boleh ja order kat link yang aku pernah bagi tu, serius servis dia mengagumkan. Eh to those yang tak tahu tak paham tak pasti apa kes dengan dance mat tu. [Rujuk entry ini]

2. GURVANISH GUZAARISH PUKUL 9am. Setelah lelah aku meloncat2 kan jari kat atas keyboard, akhirnya, semalam astro mungkin ada tertengok entry aku pasal guzaarish. Dah tetiba ada pulak ulang tayang kat ch 100. Terima kasih. Ahh tak payah nak tanya apa jadi lepas aku download cerita tu, hampeh sehampeh hampehnya. oh sayang sayang, WHAT A WONDERFUL STORY.

Oleh kerana rutin hari ini akan serta merta bersangkut paut dengan kedua2 hal ini, maka aku pun jadi anak dara melayu terakhir. Jangan nak tanya macam mana gayanya anak dara melayu terakhir. Aku tak tahu.


Lepas ja berdansa tadi, terus sambung tengok guzarish, Eh aku dah tak tersalah sebut la. Then masa tengah layan tu, ayah masuk.


Ayah : Nampak tak spanar ayah letak kat sini? (Kat cabinet tepi almari, memang silau mata tak boleh tengok Ethan)
Aku : Eh mana adik tau (Sambil aku tengah menyampu rambut Aishah yang bermeter2 panjang)
Ayah : Semalam ada kat sini, macam mana boleh tak da. Hairan sangat aih. (Kemudian si ayah yang macam kecewa gayanya spanar kesayangan tak jumpa, keluar balik ke bengkel terchenta.)


Sepuluh minit berlalu, ayah masuk balik dalam rumah. Sekali lagi menyilaukan mata cantik den nak tengok Ethan.


Ayah : La takkan tak da kot. Takkan tak da sapa2 yang nampak kot. Kemarin ada ja kat sini. Adik nampak tak spanar ayah kat atas ni??
Adik aku : Tak.(Sambil pegang towel menuju ke toilet.Budak ne lagi la menyakitkan hati)
Ayah : Hampa ne memang la, apa benda pun tak tau. Tanya apa semua tak nampak. (Ok I know temperature my dad dah tinggi)


Setelah hilang kesabaran yang kurang sikit dari ayah aku, aku pun bangun terpacak terus dengan muka geram, cari segala pelusuk rumah, angkat sana angkat sini. Bila aku cek balik dalam bakul merah tepi tv atas cabinet tu. 



Dengan muka comel cute geram aku letak kuat kuat spanar atas cabinet tu. Kemudian ayah pun buat muka paling manis didunia senyum sampai ketelinga. Sekarang salah siapa??? Siapa yang tak cari betul betul??? Ok sebab dia ayah, jadi semuanya nampak macam funny gila.

Sambung tengok Ethan.

Ayah : Cerita ne jadi macam mana dah kakak?? 

Ok I tau ayah dah termalu. Lepas tu hanya spanar menjadi bahan untuk aku usik ayah. Comel.

SELAMAT HARI MALAYSIA

Assalamualaikum :)

No comments:

Post a Comment