08 October 2011

Salah aku apa??



Salam Sabtu

Hye tayang tayang.. HAHAHA

AMARAN keras, anda akan disajikan dengan babak seram yang memang tak patut ditonton oleh kanak-kanak dan ibu mengandung, pengidap sakit jantung dan gatal-gatal belakang. Eh apakah? 

Akak kecik hati dek non boleh pulak akak nak buat comel-comel benda lain pulak yang akak dapat. Mari kita tacing secara berjemaah.

Filem 1

Lokasi: Diantara ruang tamu dengan bilik tengah rumah aku
Pelakon: Ayah, anak ayah yang cute(aku). Muntahla, muntahlah.

Ayah baru lepas mandi, kemudian menuju ke bilik, malahan, aku pulak nak menuju ke toilet. Tetiba aku disapa mesra oleh si ayah.

Ayah: Adik, mai sat. (menyapa aku sambil tangan mencapai seluar treksut biru)
Aku: Berhenti dengan sopan, lalu memarking badan aku kat depan pintu bilik.
Ayah: Ne adik dapat bayang dak apa ayah cerita tadi. Nanti bla bla bla bla bla bla bla bla (ayah mengulangi dialognya 8 minit sebelum dia mandi kat aku sekali lagi)
Aku: Owh adik paham dah. Nanti jadi macam ne bla bla bla bla bla bla bla..............paham dah paham dah. 
Ayah: Laaaa, masuk buat apa ne?? pi keluaq orang nak pakai seluaq. Nak tengok orang pakai seluaq la tu. Tak malu.

Lorrhhhhh, sapa yang panggil tadi??? Panas ja aku.

Ulasan peminat cerita seram: Ayah dia nak pakai seluaq, mau seram kalau dia stay kat situ lagi. Ala, cita ne macam nak tiru hantu bonceng je??? Bogel je depan hantu tu. Ahakksss.. 



FILEM 2

Lokasi: Dapur rumah aku
Pelakon: Mak, anak mak yang comel ne(aku).

Pada jam 7.45 petang ketika ingin menuju puncak impian dihati bersama janji azam sejati pasti berjaua dia akademi fantasia toilet, aku singgah seketika di dapur sebab tengok mak aku dasyat sangat kawadnya mengalahkan askar jepun. Jadi dengan sopan aku pun menyapa ibunda.

Aku: Mak buat apa? (sambil menari balet bersama dengan tuala dijadikan sari kembang kembang)
Mak: Nak masak nasi goreng. (sambil tangan memegang lesung batu tumbuk sambal tumis petai dengan udang)
Aku: Yeaaahhhhhhhhhhhh!!!!!!! Mak masak nasi goreng. (kalah orang menang kereta mini cooper 10 lori 2 tingkat)
Mak: Ehhhhhh! Katok dengan batu ne kot. (sambil menunjukkan batu lesung ditangan kanan mungkin)


Untuk beberapa saat aku tersentap hebat.

Mak: Orang buat nasi goreng pun qheyoh(bising)..............................................

Salah ka nak bersuka ria dapat dinner nasi goreng malam ne???? Adik tak salah pun. 

Ulasan penyanyi seram: Memang seram FILEM 2 ne, mana taknya kalau la mak dia dengan suka ria betul2 ketuk dengan lesung batu tu, tak ka meyeramkan seluruh penghuni rumah. Tak pasal-pasal wujud pulak hantu lesung batu bata.

Kalau hampa terror math sangat, CUBA
a) Kira berapa meter perjalanan aku dari ruang tamu, singgah di bilik dan kemudian ke dapur?
b) Kira pada jam berapakah aku bersoal jawab dengan ayah aku sebelum ayah aku mandi?

Jangan tanya aku jawapannya sebab aku sendiri pun tak da jawapan. 

Assalamualaikum.

No comments:

Post a Comment