09 May 2011

I LOVE U


entry neh dah 2 hari terperuk kat dalam draft sebabnya ta da idea. so kita sambung kembali.

baru ja habis layan drama kat astro prima. OH ibu!. tengok sebab aaron aziz ye. dan seperti biasa kalau ada cerita yang sedih bagai. aku la orang yang juara carta meleleh kalau cerita tu memang memerlukan kerahan airmata selain ayah dan adeq. 3 orang insan ne akan begitu kalau ada part2 yang sedih. but tadi aku sorang ja yang tengok so secara logiknya aku jala yang memerlukan kerahan air mata.

Sedikit review pasal cita tu. haikal (aaron) anak tungga. bapak dah meninggal tinggal mak ja. then dah besar dapat sambung study kat london. (ayah selalu kata cita melayu direct nak oversea ja) arkitek. then jumpa sorang minah ne.nak kawin. dia balik malaysia dah 3 minggu tapi tak balik rumah mak dia. lepak kat umah minah tadi. minah tu anak orang kaya la katakan. parent dia offer mcm2 kat haikal janji haikal boleh jaga anak diaorang dengan baik. mak haikal pulak sure2 la tak suka sebabnya dah ada pilihan hati sendiri. then mak haikal sakit. asyik call haikal suruh balik sebab mak rindu sangat but haikal stil bagi macam2 alasan. busy. ya dia memnag busy sebab bapak mentua bagi kerja terlampau banyak. then dia ada ajak wife dia follow balik kampung. ow kampung?? euwwww. tu la expression wife dia. wife dia dok buat cita bohong apa tak tau kat parent dia. parent masuk campur. haikal blah balik kampung. time dia balik tu ingat an mak dia dah meninggal rupanya tak.mak dia tunggu dia balik. then mak dia pun meninggal. eh tau tak sebelum dia blah balik kampung tu dia ada penampaq wife dia which is i suka. gedik sangat.

bila time haikal menagis tersedu sedan tu yeah aku pun tersedu2 bersama dia. sebabnya mak dia dah meniggal but dia stil bercakap2 dengan mak dia. memang dia menyesal tapi alhamdulilah dia still dapat jumpa mak dia..selalunya tengok aaron muka ganas. sweet2 sour ja selalu. bila tengok dia betul2 keluarkan air mata. serius. rasa terharu sama. ya la. aaron nagis?? aaron kot. aaron weyh. dah la tu.

so dah tentu2 la semua dapat detect cerita ne sempena dengan hari apa. hari ibu

selamat hari ibu ,mak. because i dont call her mummy, mama, or whatever. because she my mak and that why i call her mak. gelong wada. walaupun aku antara anak yang agak baik di kalangan adik beradik tapi jangan sangka aku tak buat jenayah, hehe. itu dulu. sekarang saya sudah jadi kakak yang sangat baik. anak mak dan ayah yang sangat patuh walaupun kadang2 aku mengelat jugak buat kerja rumah. mak ada juga jeling2 asyik tengok aku dengan lappy ja, ada ada kerana no body perfect. sebab aku semakin malas nak lakukan kerja pada waktu2 panas begini.

untuk mak walaupun adik tahu mak tak ada blog or fb ke apa. tapi i just want to express this feeling to you. thank sebab selama 19 tahun lebih2 ne macam2 mak buat kat adik walaupun adik tak la buat macam2 kat mak. one thing yang buat aku respect mak aku gila2 dia bukan orang yang jenis senang nak menitiskan air mata dalam apa perkara sekalipun. she strong. really strong. kagum. sedangkan aku. ok airmata adalah teman hidupku. walaupun orang tak kata adik anak mak tapi lebih kepada anak ayah. tapi adik sayang mak sama ja macam adik sayang ayah. 

kepada 

PUAN JELEHA BT HAMID
HAPPY MOTHER DAY.
I LOVE U

malam celebrate hari ibu. ayah inteframe



dan tak lupa juga kepada PUAN NORAINI BT HAMID. selamat hari ibu, mama

dan insan2 yang bergelar ibu di keliling dunia. :)

dan kepada saya. bakal ibu. one day. insyaallah.

BYE :)

No comments:

Post a Comment