20 May 2011

pilot gentleman- part 1


“Aku sayang dia so what??”

 Nak ja aku tengking camtu kat popuan tergedik-gedik tu. Agak-agakla Kak Siti nak tunjuk belang sangat pun baru sebulan lebih couple dah nak buat besfren aku gaya macam laki hang dah sepuluh tahun menikah. Orang yang sepuluh tahun dah kahwin pun tak dak la pulak nak buat hal menjebon macam neh.

“Haisyyhh, panas betul aku dengan minah ne.”

Memang aku panas bukan sebab pemanasan global ka apa tapi sebab minah sekemping yang bajet miss world ne. Tak apa biar aku story pelan-pelan. The story begin when my besfriend broke up again and couple again with another girl. Why aku ulang ja ayat again tu sebabnya tak ada sorang pun girl yang melekat dengan dia, paling lama pun 1 tahun lebih dari itu takkan ada. I will cut my hair if he couple with a women more than 1 year la. This is Jiji la, I know him well.

*phone ringing

“Hai sayang I rindu la.” Ulat bulu mai dah. Gatai. 

“Pa wey. Geli ngat aih, tak payah dok buat gaya romatik habis r. Seram.” Memang aku mengamuk habis bila ada yang nak menggatai tahap tak ingat macam neh, agak-agakla kan kalau dah buat pengiktirafan aku terima nikahnya tak kisah la nak melayang sekali pun. Kata kawan tak perlu nak lafaz-lafaz, sebab cheq geli.

“Woi,Jiji hang mimpi Jun Pyo call hang ka apa, ini Amir, si jejaka macho!!” tengking mamat bajet macho ne. tapi memang dia macho pun Cuma aku ja yang tak berapa nak boleh terima kenyataan.

“ Tau la, ada apa Amir call Jiji ni?” mood perempuan memang selalu berubah kan so sekarang aku dah hilang mood bila ingat yang aku maki hamun awek dia tadi.

“Aihh kakak tadi bukan main jerit-jerit awat sekarang habis suara ka, sopan pulak dia. Ada mana adik manis?”

“Rumah.”

“Lepak jom, Amir boring la lagipun nak suruh Jiji pilih ne. Amir ada nak beli hadiah kat orang  tapi tak tau.”

“K. Ambik kat rumah lepas Asar”.

“Set”.

Boring ja aku ada, gaduh dengan awek aku ada, breakup pun aku ada 24 jam sehari aku ada untuk dia tapi bila aku susah dia jarang ada kalau dia muncul pun mesti dah 3 atau 4 jam dah berlalu tak pun dah 2 atau 3 hari. That Amir, memang jenis yang macam tu tapi dia friend yang caring gila. Bila dengar suara dia masa tengah ada krisis dengan ayah ja, mesti nangis meraung-raung kat dia. Dia dengar ja tak bising apa-apa pun.

Tak macam Saif, dia mesti salahkan aku takpun mesti dia kata aku ne annoying gila umur 20 tahun pun nak gaduh dengan ayah ja, tak da kerja lain la dan “I tak mau campur urusan family you.” Aku bukan mintak simpati ka pa. Cuma nak ada orang tolong jadi pendengar terhormat ja sebab dengan bercerita ja aku akan pulih seperti biasa. Atas alasan itu, aku breakup dengan Saif dan aku rasa dah cukup Amir dalam hidup aku. Dah cukup ada bestfriend macam dia. Dah cukup hidup aku lengkap biarpun single tapi ada Amir,walaupun  dia lambat muncul . At least bila lepas nangis-nangis dia mesti buat aku happy balik dan if dia ada benda nak komen pun mesti another day baru dia akan cakap sebab dia tak mau aku rasa dia macam tak boleh harap. Siapa cakap hidup sunyi bila tak da boyfriend?? Bagi aku cukup dengan adanya bestfriend macam Amir. Dah lengkap dah hidup aku.

to be continued.......

No comments:

Post a Comment