16 May 2011

selamat hari guru



Mesti orang akan kata. kenapa lewat sangat nak wish hari guru neyh. well u know me. dalam sesetengah hal. memang aku suka nak jadi yang terakhir misalnya seperti yang berkaitan ucapan hari lahir dan etc etc. sebabnya bagi aku la kan bila kita jadi yang terakhir macam lagi sweet seperti itu dan mungkin juga kelainan sebab orang selalu asyik nak be the first la apa la. so aku lebih selesa dengan yang terakhir. tapi tapi ada juga disebalik itu misalnya aku terlupa hari jadi atau ucapan apa2 jadi untuk play safe aku akan ulang ayat seperti atas. yang terakhir lebih sweet. maka dengan itu aku gagal untuk menjadi orang pertama yang wish.


16 MAY masa kat tadika. tak berapa ingat sangat tapi yang pasti sibuk nak mak sediakan hadiah untuk cikgu. cikgu pesan bawa snack ka apa2 saja makanan ringan. semua aku turut. 


16 MAY ingat lagi masa primary school memang childish habis r celebrate hari guru. ye ye gedik gedik masa tengok cikgu cikgu buat persembahan. kawan2 menyanyi, berlakon la. eh memang pun aku tak participate langsung. tak da bakat la katakan. makan2 kat class pun cikgu yang uruskan. budak2 lagi kan. bahaya nak buat apa2 pun.


16 MAY ingat lagi time secondary school sambutan lebih matang. mengeluh panjang bila pengetua asyik baca amanat PM. PK baca amanat menteri2. sibuk nak duduk dan hati teruja nak makan. tak sabaq nak foya2. ingat lagi semua tu. tak lupa sikit pun. setiap kali nak hari guru ja aku la yang akan sibuk mengira bajet class. almaklumla bendahari kan. so memang aku la yang akan decide apa yang patut makan on that day.


16 MAY bila aku bukan lagi bergelar pelajar sekolah. sumpah rindu gila nak face situation macam tu lagi. rindu nak pecah2 belon. bawak makanan banyak2. keluar mall beli hadiah. p pekan cina cari coklat and everything. serius rindu gila. memang mimpi hanya tinggal mimpi la kat uni pun nak ada sambutan hari guru.


so semperna hari guru neh. i just want to say. thank you cikgu2 for teaching me, punished me and anything you have done. tanpa anda saya takkan bertapak seperti sekarang. jasa2 cikgu semua akan tetap saya kenang. so nak tunjuk kata aku memang tak pernah nak lupa cikgu2 aku. meh sini aku list semua insan2 yang pernah berjasa tak pernah jemu mengajar aku


TADIKA
CIKGU BASHIROH
CIKGU NORMAH

PRIMARY SCHOOL
CIKGU ZAIMAH
CIKGU NORMA
CIKGU KHAIRUL
CIKGU AISIAH
CIKGU CHE ANAH
CIKGU NORMALA
DATIN NUR ASIAH
TECHE RAIFAH
TECHE LIAN
TECHE ZURITA
TECHE AZURA
CIKGU ZAHID
CIKGU SYUKRI
USTAZH BASHIROH
USTAZH JAMILAH
USTAZH ZAKIAH
USTAZ ASRI
TECHE ROSLINA
CIKGU SH ZAMRUD

SECONDARY SCHOOL
CIKGU YASIN
CIKGU NORMA
CIKGU NORMAH
CIKGU FATIMAH
CIKGU KHADIJAH
CIKGU AINUDIN
USTAZH ASMAWIAH 
USTAZH ZAWIYAH
USTAZAH SITI AISHAH
USTAZAH ADIROH
TECHE HASIBAH
TECHE YUS
TECHE ROGAYAH
TECHE ZAKIRAH
CIKGU MAD NOOR
CIKGU AHMAD
CIKGU NORHASIMAH
CIKGU ALI
MADAM EVELYN
SIR CHAN
MADAM CHUA. 
MADAM WONG
TECHE CHE NORLIA
CIKGU ZAITON
CIKGU HASNI
CIKGU CHE AMAH
MADAM CHOW

dan tak lupa juga kepada semua lecturer UiTM PERLIS. yang pernah mengajar saya. DAIS batch 2009. thanks a lot.

kepada semua insan2 dan semua guru2 di TADIKA MASJID DERGA AL-IRFAN, SK SULTANAH ASMA, SMK CONVENT DAN lecturer2 UiTM PERLIS dan insan2 di atas sekali lagi. jasa2 kalian tidak dapat saya lupakan. sampai akhir hayat. terima kasih cikgu. :)

rasanya ada nama2 cikgu yang tertinggal. sebab ingatan tak berapa nak ingat sangat. biasalah dah lama tinggal.even tak ingat sangat tapi jasa2 cikgu tak pernah nak lupa pn.tapi cikgu kat tadika. surely tak lupa sebab ada 2 orang ja.

SELAMAT HARI GURU

Assalamualaikum.

No comments:

Post a Comment